Správné držení těla - Petra Kanovová

Správné držení těla a psychické naladění

Minulý článek byl věnován hlubokému stabilizačnímu systému páteře (HSSP). Správné držení těla úzce souvisí se správným nastavením HSSP. V tomto článku krátce popíši, z jakého důvodu je dobré držet správný vzpřímený stoj, sed nebo např. i vzpřímenou chůzi.

Zdaleka to není „jen“ o fyzickém zdraví, ale také psychickém zdraví a pohodě.

Co se týče fyzického zdraví (funkční pohybový aparát), tak správné držení těla pomáhá přirozeně rozložit váhu těla na všechny nosné klouby. Tím nedochází k takovému opotřebení jednotlivých kloubů, kloubních jamek a spojů.

Správné držení těla vychází ze správně nastavených plosek nohou a kvalitní obuvi – do 4 centimetrů podpatku (podrážky). Pokud narušíme přirozené prostředí plosek, změní se nám rozložení váhy a stabilita celého těla. Poté je narušena i přirozená chůze, např. „kachní“ chůze způsobuje menší rozsah pohybu v kyčlích, ochablé hýžďové svalstvo, přetížení svalů v oblasti berní části zad a vypouklé břicho.

Díky vadnému držení těla a poté i nepřirozené chůzi nás okolí může podvědomě vnímat méně důvěryhodně a můžeme působit nesebevědomě. Bohužel špatné držení těla působí negativně i na naší psychiku. Svěšená ramena vpřed a kulatá záda, nás mohou udržovat ve špatné náladě a v negativním nahlížení na naše okolí.

Zkuste se napřímit, zhluboka nadechnout a vyrazit do ulic s úsměvem na rtech. Uvidíte rozdíl nejen na vaší náladě, ale i změnu chování okolí k Vám. Díky správnému stoji, který se lze naučit na našich hodinách zdravého cvičení stoupne přirozené sebevědomí a pozitivní nálada. 🙂


 

Napsat komentář