Zdravé slané palačinky

Slané palačinky

Doba přípravy: cca 20 minut

Těsto:

  • 200 g hladké celozrnné špaldové mouky nebo 100 g pšeničné a 100 g žitné/pohankové hladké mouky
  • 2 Ks vajec
  • 400 ml mléka (lze i rostlinné)
  • špetka himalájské soli
  • ghee/řepkový olej (nebo jiný stabilní olej)

Náplň:Náplň do slaných palačinek

  • česneková pasta na potření (česnek, olivový olej, sůl, pepř)
  • listový baby špenát
  • sušená rajčata
  • čerstvá rajčata
  • sýr gouda
  • niva (jen trošku na ochucení)
  • šunka (min. 90% masa)
  • nebo co kdo má rád – olivy, čerstvé bylinky, červená cibulka, sezamová semínka, kečup (min 200g rajčat na 100g výrobku),…

Postup:

Do prokypřené mouky vidličkou přidáte vajíčka, mléko a špetku soli a vše řádně promícháte metličkou. Těsto by mělo být téměř tekuté, ale ne příliš.

Necháme odstát a během toho si můžete připravit česnekovou pastu na palačinky. Na celou várku palačinek potřebujete cca 4 – 5 stroužků česneku, 2 PL olivového extra virgine oleje, trošku soli a pepře. Komu česnek nedělá dobře, stačí vyndat střed česneku.

V tuto chvíli, po odležení by těsto mělo „ukázat“ zda ještě potřebuje mléko nebo mouku, obvykle celozrnné mouky více sají, takže se přidává většinou tekutina.

Na rozpálenou pánev s lžičkou ghee (řepkového oleje) lijeme těsto a tvoříme tenké palačinky. Z každé strany pečeme/smažíme cca 3 minutky.

Při pečení/smažení si můžeme pokrájet ingredience (sýr, šunku,..), umýt špenát atd. A připravit na velké prkýnko nebo tác, aby si každý mohl „zamotat“ svou palačinku dle jeho chutě. 🙂

Tip: Nejprve palačinku potřete česnekovou pastou (to je to nejlepší!), poklaďte šunkou, přidejte rajčata, špenát, posypte sušenými rajčaty a pokryjte sýrem. Stačí zamotat a papat. 😀

Přínos pro zdraví:

Celozrnné mouky obsahují otruby a klíčky z celého zrna, tudíž v nich najdete vlákninu pro lepší peristaltiku střev a enzymy pro lepší trávení. Olivový olej v pastě skrývá antioxidanty a  např. vitamín E pro krásnou pleť.


 

Napsat komentář