Brokolicová polévka

Hustá brokolicová polévka

Doba přípravy 20 minut

Ingredience cca pro 4 osoby:

  • 1 brokolice
  • Slunečnicový Olej + sádlo – po cca 1 KL
  • Česnek, menší cibule
  • Sůl, pepř, muškátový oříšek
  • Cca 1 litr zeleninového vývaru (nebo zeleninový bujon bez droždí – Wurzl)
  • 2 – 3 PL Ovesné vločky nebo ovesné otruby (na zahuštění)
  • 1 PL Lněná semínka nebo sezamová semínka
  • Cca 200 ml mléka nebo do hotové polévky na talíři – 1 PL zakysané smetany
  • Rostlinný olej na zakápnutí – olivový nebo lněný

Postup:

Na oleji a sádle osmahneme nadrobno pokrájenou cibuli s česnekem a pokrájeným stonkem z brokolice.

Přidáme pokrájené růžičky brokolice, zalijeme vroucí vodou a přidáme 2 kostky bujonu nebo domácího vývaru.

Polévku vaříme, dokud stonky s růžičkami brokolice nezměknou.

Ke konci varu přidáme namočené ovesné vločky / ovesné otruby a lněná semínka / sezamová semínka.

Vše rozmixujeme tyčovým mixérem. Dochutíme solí, pepřem, muškátovým oříškem a mlékem. Ještě lehce zahřejeme polévku, aby se všechny chutě spojily.

Můžeme podávat s opečeným chlebem z topinkovače.

Přínos pro zdraví:

Základ polévky je brokolice, která obsahuje mnoho draslíku pro rovnováhu nervové činnosti a železo, zejména důležité při menstruaci. Přidáním kvalitního rostlinného tuku ze semínek a oleje (lněného / olivového) zvýšíte vstřebávání všech důležitých živin do organismu. Ovesné vločky nemají pouze zahušťovací efekt, ale také pomáhají při střevních a žaludečních obtížích, poruchách trávení, posilují imunitní systém a tlumí zvýšenou činnost štítné žlázy.

Napsat komentář