Domácí pizza

Domácí pizza

Doba přípravy: cca 25 minut

Těsto:

  • 1,5 dcl vlažné vody
  • 150 g pšeničné hladké mouky a 100 g žitné hladké mouky (lze celých 250g udělat z celozrnné pšeničné mouky – speciál)
  • ½ balíčku kypřícího prášku (bez fosfátu např. Dr. Oetker s vinným kamenem)
  • Špetka soli
  • 6 lžic oleje (nejlépe 4 lžíce oleje, který vydrží vysoké teploty např. Manka a 2 lžíce olivového oleje na „chuť“)

Postup:

Nejprve smícháme sypké ingredience, ke kterým přidáme olej a postupně vmícháváme vodu (s tou opatrně, někdy je potřeba více někdy méně). Těsto by se nemělo moc lepit, ale při vymačkávání na plech je třeba trocha trpělivosti, těsto se lehce trhá.

Tip!: Mezi rajčatovou omáčku a ingredience dejte trošku sýra, ingredience budou na těstu lépe držet a díky tomu, bude těsto vláčnější.

Co dát na těsto:Pizza doma

Pokud se tedy bavíme o odlehčené pizze (tedy o zdravější variantě), tak by základem měli být kvalitní potraviny, méně tučné. Jinak chutím a kombinacím se meze nekladou.

– Pomodoro neboli po česku sugo/rajčatová omáčka. Pokud vše chcete mít poctivé, neváhejte se pustit do výroby domácí rajčatové omáčky nebo pokud chvátáte, lze zakoupit i kvalitnější kečup např. Kand – sladký (200g rajčat na 100g produktu).

– Sýr (okolo 30 – 40% tuku v sušině, hermelín s jogurtovou kulturou, mozzarella..)

– Šunka (nad 90 % obsahu masa ve výrobku)

– Tuňák (s cibulí je nejlepší)

– Kuřecí maso (třeba i zbytek z oběda ;)) atd.

– Hlavně hodně zeleniny (rajčata, kukuřice, paprika…)

– Koření (bazalka, oregano, česnek, cibule – i jako zelenina =) atd.)

Pečení:

Vložíme do předehřáté trouby na nejvyšší teplotu, co vaše trouba umí a pečeme cca 10 – 15 minut.

Přínos pro zdraví:

Oproti pizze klasické se v této zdravější variantě díky celozrnné mouce nachází více vlákniny. A pokud přidáte žitnou mouku, obohatíte pokrm o vitamíny E, B a minerální látky vápník, fosfor, fluor, železo a hořčík. Co se týče ingrediencí navrchu pizzy, přidejte co nejvíce zeleniny (patří tam i česnek a cibule), tím dodáte tělu další vlákninu a vitamíny s minerály i když velkou teplotou se některé vitamíny zničí. Každopádně buďte opatrní s tučnými sýry a salámy, pokud si chcete dopřát tučnější variantu, přidejte k pizze malý salát z čerstvé zeleniny.

 

1 komentář: „Domácí pizza

  1. Domácí pizzu mám mnohem raději než tu kupovanou! Je na ní skvělé, že se dá udělat prakticky z čehokoli: ovesných vloček, z proteinu, bezlepková z květáku… a navrch spoustu zeleniny :). Ta tvá vypadá moc pěkně. 🙂

Napsat komentář