Celozrnný kuskus s cizrnou

Celozrnný kuskus s cizrnou a tuňákem

Ingredience pro 3 – 4 osoby:

  • 8 PL celozrnného kus kusu (syrový)
  • Plechovka nakládané cizrny
  • 1 cibule
  • 3 stroužky česneku
  • 3 rajčata
  • Petržel, koriandr nebo jiné čerstvé bylinky
  • Olej na orestování cibulky (řepkový nebo ghee)
  • Olej na zakápnutí extra virgin (olivový, sezamový)
  • Tuňák v konzervě ve vlastní šťávě (nemusí být)
  • Sůl, pepř
  • Zeleninový bujon (ze zdravé výživy)

Postup:

Kuskus nasypeme do misky a zalijeme vroucí vodou (cca 1 cm nad hranici kus kusu), přidáme trochu zeleninového bujonu a trochu olivového oleje.

Nakrájenou cibulku zpěníme na ghee (řepkový olej) a poté i česnek, přidáme nakrájená rajčata a lehce podusíme.

V lehce osmahlé směsi, promícháme scezenou cizrnu.  Do hotové směsi přimícháme nabobtnaný kus kus a vše promícháme.

Můžeme přidat tuňáka, kterého dochutíme olivovým olejem, solí, pepřem a šťávou z citronu.

Celou směs můžete dochutit čerstvými bylinkami, já přidala koriandr a hladkolistou petržel.

Přínos pro zdraví:

Luštěniny obecně jsou zdrojem rostlinné bílkoviny, železa a vápníku. Konkrétně cizrna neboli římský hrách je bohatý na železo a má vyvážený poměr vápníku a hořčíku. Doporučuje se také v těhotenství díky vysokému podílu manganu, který podporuje vývoj plodu.

 

Napsat komentář