Bábovka zdravěji

Bábovka zdravěji

Doba přípravy: 15 minut + cca 40 minut pečení

Zdravá alternativa klasické olejové bábovky.

Ingredience:

  • ½ až ¾ hrnku třtinového cukru (lze nahradit sirupem ½ hrnku nebo namočenými a rozmixovanými datlemi ½ hrnku)
  • Celé vejce
  • ½ hrnku řepkového oleje např. máslová Manka (podle konzistence i méně)
  • Namícháme 1 hrnek hladké celozrnné pšeničné nebo špaldové + ½ hrnku hrubé mouky bílé + ½ hrnku kokosu nebo namíchat kokos se sezamem (podle fantazie můžeme přidat oříšky, hořkou čokoládu atd. ;))
  • Kypřící prášek bez fosfátu (dělá i Dr. Oetker – s vinným kamenem)
  • Hrnek mléka nebo rostlinného mléka.

Postup:

  1. Utřeme cukr případně sirup s vajíčkem.
  2. Mouky a kypřící prášek spojíme a nakypříme vidličkou.
  3. Do nadýchané mouky zapracujeme utřená vajíčka s cukrem.
  4. Do směsi postupně přiléváme mléko a následně olej. Sledujeme konzistenci, v případě dostatečně vláčného těsta nedoléváme všechen olej.
  5. Těsto vlijeme do formy (do 1/3 těsta můžeme přimíchat kakao nebo karob na „mramorování“).
  6. Pečeme při 170 – 1800C, cca 45 min. Záleží na troubě a formě. Pro test píchneme špejlí do bábovky, pokud je špejle vlhká, ještě bábovka není hotová.

Pozn.: Pokud chcete co nejvíce vynechat cukr, stačí utřít vajíčko s cca 3 PL třtinového cukru a přidat 10 rozmixovaných datlí. Poté, ale bábovka opravdu není sladká. Servírovat jí tudíž můžete s jogurtem (má sytící efekt, dodáte vápník a jemnost pokrmu), ovocem (banán, jahody,…) a pokapat jakýmkoliv sirupem nebo medem (v této formě si zachovají nejvíc potřebných živin pro tělo).

Napsat komentář